Strony

wtorek, 24 grudnia 2019

Ostatnie pokazy 2019 roku w DKF "16"

27.12.2019 r./piątek
godz. 15:30      koncert            STARE I NOWE PRZEBOJE FILMOWE   gratis
godz. 17:30      DKF „16”         VAN GOGH. U BRAM WIECZNOŚCI

28.12.2019 r./sobota
godz. 15:30      DKF „16”         BOŻE CIAŁO
godz. 17:30      DKF "16"           PROCEDER

30.12.2019 r./poniedziałek
godz. 17:30      DKF „16”         YULI


wstęp na karnety oraz wejściówki jednorazowe w cenie: 12,00 zł/15,00 zł  
z kartą stałego widza: piąty seans gratis 





VAN GOGH. U BRAM WIECZNOŚCI USA 2018 reż. Julian Schnabel, obsada: Willem Dafoe, Mads Mikkelsen, Emmanuelle Seigner, Oscar Isaac (110′)

Nagrody: MFF w Wenecji 2018 – Green Drop Award, najlepszy aktor
Satelity 2019 – najlepszy aktor


Najnowszy film Juliana Schnabla to zmysłowa opowieść o najbardziej owocnym i zarazem najbardziej dramatycznym okresie życia Vincenta Van Gogha. Malarz szuka nowego miejsca do życia. Za namową przyjaciela wyjeżdża z Paryża  do Arles w Prowansji. Tam, zafascynowany feerią barw i grą światła, niedoceniany artysta tworzy swoje najsłynniejsze obrazy. Tam też, błąkając się po malowniczych polach, niosąc sztalugę, pędzle i farby, stopniowo popada w obłęd, a przy tym zyskuje pewność, że sensem jego życia jest sztuka.
Film odkrywa tajemnicę zagadkowej artysty i przedstawia jako człowieka z krwi i kości, pełnego sprzeczności, wspieranego przez ukochanego brata i przyjaciela Paula Gauguina, z którym pod koniec życia popadł w konflikt. Opowiada o człowieku, który godzi się z własnym przeznaczeniem i wbrew wszelkim przeszkodom do końca idzie swoją ścieżką. (…) Willem Dafoe w głównej roli stworzył najwybitniejszą kreację w swojej karierze. Nie tyle zagrał Van Gogha, co się nim stał, za co zasłużenie otrzymał nagrodę dla najlepszego aktora na festiwalu w Wenecji i nominację do Oscara.

BOŻE CIAŁO Polska 2018 reż. Jan Komasa, obsada: Bartosz Bielenia, Aleksandra Konieczna, Eliza Rycembel, Tomasz Ziętek, Leszek Lichota, Łukasz Simlat (115′)

Nagrody: MFF w Wenecji’2019: Label Europa Cinemas Jan Komasa 
FPFF w Gdyni’2019 m.in.: Złote Lwy- najlepszy reżyser Jan Komasa,
najlepsza drugoplanowa rola kobieca Eliza Rycembel, najlepszy
scenariusz  Mateusz Pacewicz/polski kandydat do OSCARA – short lista


Inspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia 20-letniego Daniela, który w trakcie pobytu w poprawczaku przechodzi duchową przemianę i skrycie marzy, żeby zostać księdzem. Po kilku latach odsiadki chłopak zostaje warunkowo zwolniony, a następnie skierowany do pracy w zakładzie stolarskim. Daniel kieruje się do miejscowego kościoła, gdzie zaprzyjaźnia się z proboszczem. Kiedy, pod nieobecność duchownego, niespodziewanie nadarza się okazja, chłopak wykorzystuje ją i w przebraniu księdza zaczyna pełnić posługę kapłańską w miasteczku.
„Boże Ciało” to kino bardzo dojrzale podchodzące to tematyki, którą porusza oraz do swoich bohaterów. Każda z postaci to człowiek z krwi i kości, ktoś kogo możemy znać, ktoś w kogo czyny i motywacje wierzymy i przynajmniej chcemy je rozumieć. To kino również bardzo refleksyjne, zadające ciekawe pytania, zastanawiające się czym tak naprawdę jest wiara – czy oddaniem się religijnej rutynie i jej regułą, czy sposobem w jaki patrzymy na drugiego człowieka.

PROCEDER Polska 2019, reż. Michał Węgrzyn, obsada: Piotr Witkowski, Agnieszka Więdłocha, Małgorzata Kożuchowska, Ewa Ziętek, Jan Frycz, Sonia Bohosiewicz, Gabriela Muskała (137′)


„Proceder” to poruszająca historia rapera Tomasza Chady –  chłopaka z blokowisk, z duszą poety i darem do wpadania w poważne kłopoty. Prawdziwy i szczery do bólu w swoich tekstach, Chada ginie w niewyjaśnionych okolicznościach zostawiając zszokowanych fanów i dziewczynę, którą kochał. Muzyka była całym jego życiem – pasją i światem, w który uciekał, gdy rzeczywistość nie miała mu zbyt wiele do zaoferowania.
Życie Chady było skomplikowane, rzeczywiście w wielu momentach znajdował się na krawędzi, rzucał wyzwanie władzom, ale jednocześnie zdawał sobie sprawę z ciężaru nałogów i czynów, które popełnił. Znana jest sprawa jego miłości do matki czy poszukiwania Boga; o tym także mówimy, to są tematy nam osobiście bliskie. Michał Węgrzyn

YULI Hiszpania/Wielka Brytania/Niemcy 2019, reż. Icíar Bollaín, obsada: Carlos Acosta, Santiago Alfonso, Keyvin Martínez, Edlison Manuel Olbera Núñez (104′)



Tytułowy Yuli to przydomek, który nadaje Carlosowi Acoście jego ojciec Pedro. Od najmłodszych lat Yuli ucieka od wszelkiej dyscypliny i edukacji; życia uczy się głównie na ulicach zaniedbanej dzielnicy w Hawanie. Jednak Pedro wie, że jego syn ma wrodzony talent i zmusza go do udziału w zajęciach tanecznych. Wbrew swojej woli i mimo początkowej niesubordynacji, Yuli zachwyca się światem tańca. Wkrótce zaczyna tworzyć własną legendę, jako jeden z najlepszych tancerzy swojego pokolenia. Przełamuje tabu, stając się pierwszym czarnym odtwórcą roli Romea w prestiżowym Royal Opera House  w Londynie, gdzie przez 17 lat buduje swoją niezwykłą karierę jako główny tancerz.
Yuli to bardzo ciekawy zabieg formalny stanowiący poruszającą historię człowieka, który doszedł na sam szczyt świata baletu i którego losy możemy śledzić i podziwiać do dnia dzisiejszego. To opowieść o poświęceniu, miłości, rodzinie, a przede wszystkim o wielkej mocy sztuki. Film z dużą dozą wrażliwości i autentyczności przedstawia drogę na szczyt kariery Carlosa Acosty, która może być inspiracją dla każdego – zarówno w kontekście budowania relacji rodzinnych, jak i osobistych doświadczeń.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz