27.12.2019 r./piątek
godz. 15:30 koncert STARE I NOWE PRZEBOJE FILMOWE gratis
godz. 17:30 DKF „16” VAN GOGH. U BRAM WIECZNOŚCI
godz. 17:30 DKF „16” VAN GOGH. U BRAM WIECZNOŚCI
28.12.2019
r./sobota
godz.
15:30 DKF „16” BOŻE
CIAŁO
godz.
17:30 DKF "16" PROCEDER
30.12.2019
r./ poniedziałek
godz.
17:30 DKF „16” YULI
wstęp na karnety oraz wejściówki jednorazowe w cenie: 12,00 zł/15,00 zł
z kartą stałego widza: piąty seans gratis
z kartą stałego widza: piąty seans gratis
VAN
GOGH. U BRAM WIECZNOŚCI USA 2018 reż. Julian Schnabel, obsada: Willem Dafoe, Mads Mikkelsen, Emmanuelle
Seigner, Oscar Isaac (110′)
Nagrody:
MFF w Wenecji 2018 – Green Drop Award, najlepszy aktor
Satelity 2019 – najlepszy aktor
Satelity 2019 – najlepszy aktor
Najnowszy film
Juliana Schnabla to zmysłowa opowieść o najbardziej owocnym i zarazem
najbardziej dramatycznym okresie życia Vincenta Van Gogha. Malarz szuka nowego miejsca
do życia. Za namową przyjaciela wyjeżdża z Paryża do Arles w Prowansji. Tam, zafascynowany
feerią barw i grą światła, niedoceniany artysta tworzy swoje najsłynniejsze
obrazy. Tam też, błąkając się po malowniczych polach, niosąc sztalugę, pędzle i
farby, stopniowo popada w obłęd, a przy tym zyskuje pewność, że sensem jego
życia jest sztuka.
Film
odkrywa tajemnicę zagadkowej artysty i przedstawia jako człowieka z krwi i
kości, pełnego sprzeczności, wspieranego przez ukochanego brata i przyjaciela
Paula Gauguina, z którym pod koniec życia popadł w konflikt. Opowiada o
człowieku, który godzi się z własnym przeznaczeniem i wbrew wszelkim
przeszkodom do końca idzie swoją ścieżką. (…) Willem Dafoe w głównej roli
stworzył najwybitniejszą kreację w swojej karierze. Nie tyle zagrał Van Gogha,
co się nim stał, za co zasłużenie otrzymał nagrodę dla najlepszego aktora na
festiwalu w Wenecji i nominację do Oscara.
BOŻE
CIAŁO Polska 2018 reż. Jan Komasa, obsada: Bartosz
Bielenia, Aleksandra Konieczna, Eliza Rycembel, Tomasz Ziętek, Leszek Lichota,
Łukasz Simlat (115′)
Nagrody:
MFF w Wenecji’2019: Label Europa Cinemas Jan Komasa
FPFF w Gdyni’2019 m.in.:
Złote Lwy- najlepszy reżyser Jan Komasa,
najlepsza
drugoplanowa rola kobieca Eliza Rycembel, najlepszy
scenariusz Mateusz Pacewicz/polski
kandydat do OSCARA – short lista
Inspirowana
prawdziwymi wydarzeniami historia 20-letniego Daniela, który w trakcie pobytu w
poprawczaku przechodzi duchową przemianę i skrycie marzy, żeby zostać księdzem.
Po kilku latach odsiadki chłopak zostaje warunkowo zwolniony, a następnie
skierowany do pracy w zakładzie stolarskim. Daniel kieruje się do miejscowego
kościoła, gdzie zaprzyjaźnia się z proboszczem. Kiedy, pod nieobecność
duchownego, niespodziewanie nadarza się okazja, chłopak wykorzystuje ją i w
przebraniu księdza zaczyna pełnić posługę kapłańską w miasteczku.
„Boże
Ciało” to kino bardzo dojrzale podchodzące to tematyki, którą porusza oraz do
swoich bohaterów. Każda z postaci to człowiek z krwi i kości, ktoś kogo możemy
znać, ktoś w kogo czyny i motywacje wierzymy i przynajmniej chcemy je rozumieć.
To kino również bardzo refleksyjne, zadające ciekawe pytania, zastanawiające
się czym tak naprawdę jest wiara – czy oddaniem się religijnej rutynie i jej
regułą, czy sposobem w jaki patrzymy na drugiego człowieka.
PROCEDER
Polska 2019, reż. Michał Węgrzyn, obsada: Piotr
Witkowski, Agnieszka Więdłocha, Małgorzata Kożuchowska, Ewa Ziętek, Jan Frycz,
Sonia Bohosiewicz, Gabriela Muskała (137′)
„Proceder” to
poruszająca historia rapera Tomasza Chady –
chłopaka z blokowisk, z duszą poety i darem do wpadania w poważne
kłopoty. Prawdziwy i szczery do
bólu w swoich tekstach, Chada ginie w niewyjaśnionych okolicznościach
zostawiając zszokowanych fanów i dziewczynę, którą kochał. Muzyka była całym
jego życiem – pasją i światem, w który uciekał, gdy rzeczywistość nie miała mu
zbyt wiele do zaoferowania.
Życie
Chady było skomplikowane, rzeczywiście w wielu momentach znajdował się na
krawędzi, rzucał wyzwanie władzom, ale jednocześnie zdawał sobie sprawę z
ciężaru nałogów i czynów, które popełnił. Znana jest sprawa jego miłości do
matki czy poszukiwania Boga; o tym także mówimy, to są tematy nam osobiście
bliskie. Michał
Węgrzyn
YULI
Hiszpania/Wielka Brytania/Niemcy 2019, reż. Icíar Bollaín, obsada: Carlos Acosta, Santiago Alfonso, Keyvin
Martínez, Edlison Manuel Olbera Núñez (104′)
Tytułowy Yuli to
przydomek, który nadaje Carlosowi Acoście jego ojciec Pedro. Od najmłodszych
lat Yuli ucieka od wszelkiej dyscypliny i edukacji; życia uczy się głównie na
ulicach zaniedbanej dzielnicy w Hawanie. Jednak Pedro wie, że jego syn ma
wrodzony talent i zmusza go do udziału w zajęciach tanecznych. Wbrew swojej
woli i mimo początkowej niesubordynacji, Yuli zachwyca się światem tańca. Wkrótce
zaczyna tworzyć własną legendę, jako jeden z najlepszych tancerzy swojego
pokolenia. Przełamuje tabu, stając się pierwszym czarnym odtwórcą roli Romea w
prestiżowym Royal Opera House w
Londynie, gdzie przez 17 lat buduje swoją niezwykłą karierę jako główny
tancerz.
Yuli
to bardzo ciekawy zabieg formalny stanowiący poruszającą historię człowieka,
który doszedł na sam szczyt świata baletu i którego losy możemy śledzić i
podziwiać do dnia dzisiejszego. To opowieść o poświęceniu, miłości, rodzinie, a
przede wszystkim o wielkej mocy sztuki. Film z dużą dozą wrażliwości i
autentyczności przedstawia drogę na szczyt kariery Carlosa Acosty, która może
być inspiracją dla każdego – zarówno w kontekście budowania relacji rodzinnych,
jak i osobistych doświadczeń.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz