czwartek, 3 marca 2022

Pierwsza sobota marca 2022

 

DKF "16"      05.03. godz. 15:15           PSIE PAZURY

DKF "16"      05.03. godz. 17:30           C'MON, C'MON

Nasz cennik: bilety ulgowe – 12,00 zł, normalne – 15,00 zł oraz wejściówki jednorazowe dla stałych widzów DKF „16” – 10,00 zł.


PSIE PAZURY Wielka Brytania 2021 reż. Jane Campion obsada: Benedict Cumberbatch, Kirsten  Dunst, Jesse Plemons  (125’)


Nagrody m.in.: MFF w Wenecji 2021: Srebrny Lew - najlepszy reżyser/ZłotE GlobY 2022 - najlepszy dramat, najlepszy aktor drugoplanowy Kodi Smit-McPhee, najlepszy reżyser Jane Campion /OSCARY 2022 – 12 nominacji 

Jane Campion, laureatka Oscara za „Fortepian”, przeniosła na ekran powieść Thomasa Savage’a o amerykańskich osadnikach z lat 20. XX wieku. Charyzmatyczny farmer Phil Burbank budzi powszechny podziw i strach. Gdy jego brat sprowadza na wspólne ranczo nowo poślubioną żonę i jej syna, Phil staje się ich dręczycielem. Wkrótce jednak zaczyna do niego docierać, czym jest miłość. 

Choć generalnie rzadko czytam powieści do końca, ta mnie pochłonęła. Zwłaszcza ostatnia część wydała mi się ekscytująca. Po przeczytaniu całości uznałam, że to kawał dobrej literatury. W kolejnych tygodniach niektóre jej tematy zaczęły do mnie wracać. Nie mogłam wymazać ich z pamięci. Dopiero wtedy uświadomiłam sobie, że to bardzo głęboka, osobna powieść.  I powoli zaczęłam zmierzać w kierunku przeniesienia jej na ekran                                                                                                                                Jane Campion

C’MON, C’MON USA 2021 reż. Mike Mills obsada: Joaquin Phoenix, Gaby Hoffman, Woody Norman (111’)

 


Nagrody: CAMERIMAGE’2021 2021 Nagroda Publiczności, Złota Żaba - Najlepszy operator Robbie Ryan 

Wielki powrót Mike’a Millsa, twórcy niezapomnianych Debiutantów, a także Joaquina Phoenixa, który w „C’mon C’mon” zagrał swoją pierwszą od czasów Jokera rolę – zaskakując i całkowicie redefiniując swój wizerunek. Jego bohater Johnny, dziennikarz radiowy, uczy się uważnie słuchać, tworzyć trwałe więzi, naprawiać błędy przeszłości i… przytulać. Kameralny czarno-biały film Millsa buduje mosty między pokoleniami, dodaje otuchy i przykleja plastry na nasze najdotkliwsze rany.

Phoenix wciela się w rolę nowojorskiego singla, który przemierza Amerykę z mikrofonem, pytając dzieciaki i młodzież o ich życie, marzenia, supermoce i plany na przyszłość. Po drodze reporter odwiedza mieszkającą w Los Angeles siostrę (Gaby Hoffman), z którą nie rozmawiał od lat, a która teraz potrzebuje jego pomocy. Żeby wesprzeć ją w opiece nad dziewięcioletnim synkiem (Woody Norman), Johnny zabiera go ze sobą do Nowego Jorku. Wspólna podróż okaże się lekcją cierpliwości, odpowiedzialności i zwyczajnie: dorosłości, której dziennikarz dotąd unikał. Phoenix, Hoffman i Norman tworzą na ekranie bezbłędnie zgrane trio, a zachwycający naturalnością Woody, to odkrycie, jakiego w kinie nie było od lat.                                                                      Małgorzata Sadowska, opis dystrybutora

To wszystko działa dzięki rewelacyjnym rolom Phoenixa oraz debiutanta Woody’ego Normana. Chemia między nimi jest namacalna, obaj się fantastycznie uzupełniają, dominując całkowicie nad resztą. Dla tego cudownego duetu, klimatycznych (czarno-białych!!) zdjęć oraz braku emocjonalnego szantażu. Delikatne niczym rysowany kredkami obrazek, chwytający za serducho kawałek małego, lecz wielkiego filmu.  Radosław Ostrowski

Oczyszczająca podróż od smutku do radości, od zagubienia do bliskości, od bolesnej przeszłości do nowego życia. Ten film da widzom łzy i zrodzi uśmiech, stając się najwyższej jakości balsamem dla każdej strapionej duszy. Piotr Piskozub, naEKRANIE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz