niedziela, 26 kwietnia 2020

Kolejne pokazy online


Zapisy w celu otrzymania dostępu do filmów pod adresem:

ddksmczechow@gmail.com





Claude Sautet – (1924 – 2000) jeden z największych i najwybitniejszych reżyserów XX wieku.  Po studiach w Szkole Sztuk Pięknych i reżyserskich na IDHEC malował, uprawiał krytykę muzyczną i pisał scenariusze.
Od początku lat 60. realizował swoje marzenia o pracy na planie filmowym współpracując m.in. z Georges'em Franju przy "Oczach bez twarzy" (1960) i Marcelem Ophülsem nad "Skórką od banana" (1964).
Po nakręceniu samodzielnego debiutu, jakim był dramat "Witaj, uśmiechu" (1955), zaczął coraz bardziej skupiać się na kinie akcji, zyskując szczególną popularność za sprawą takich filmów jak "Specjalność: każde ryzyko" (1960) z Belmondo czy "Broń na lewo" (1965) z Venturą.
Przełomowe dla twórczości francuskiego filmowca okazały się świetnie przyjęte "Okruchy życia" (1969) z Michelem Piccoli i Romy Schneider, które zostały wyróżnione nagrodą im. Delluca i ujawniły skalę jego reżyserskiego talentu. W tym refleksyjnym dramacie Sautet okazał się nie tylko wytrawnym mistrzem filmowego warsztatu, zręcznie harmonizującym wszystkie najdrobniejsze elementy dzieła, ale też przede wszystkim moralistą, dojrzale wnikającym w trudnę naturę międzyludzkich relacji.
Potwierdził to również w swoich następnych dziełach, takich jak m.in. "Max i ferajna" (1971), "Cezar i Rozalia" (1972), "Vincent, Francois, Paul i inni" (1974) oraz "Zły syn" (1980).
Po mniej wyróżniających się filmach z lat 80., francuski reżyser wrócił do formy w znakomitych dramatach "Serce jak lód" (1992) oraz "Nelly i pan Arnaud" (1995), wyróżnionych Cezarami za najlepszą reżyserię oraz licznymi nagrodami na międzynarodowych festiwalach.

MAX i FERAJNA

Max (Michel Piccoli) to paryski detektyw, niezależny finansowo i sfrustrowany gangami, których nie jest w stanie złapać. Żeby zachować twarz, postanawia śledzić grupę małych złodziejaszków, chcących obrabować bank. Cały popołudniowy czas zaczyna spędzać z dziewczyną szefa grupy, prostytutką Lili (Romy Schneider). Udaje przed nią bogatego bankowca, który może zapewnić jej lepszą przyszłość. Po pewnym czasie udaje mu się zdobyć plany napadu, ale czy wszystko pójdzie tak, jak zaplanował?

CEZAR I ROZALIA

Nagroda 1973:  David di Donatello - Najlepszy aktor zagraniczny, Yves Montand

Rozalia żyje w związku z bogatym biznesmenem Cezarem. Kochają się i są ze sobą szczęśliwi, ale w tej idylli są też pewne rysy. Trudny charakter Cezara i jego chorobliwa zazdrość stawia pod znakiem zapytania ich wspólną przyszłość. Do tego wszystkiego w życiu kobiety pojawia się jej były mąż – David, który mimowolnie staje się przyczyną kolejnych konfliktów. Cezar, który pragnie zatrzymać przy sobie Rozalie, musi zmienić się i udowodnić swoją prawdziwą miłość. Problem w tym, że kobieta kocha tak naprawdę obu mężczyzn.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz