wtorek, 12 marca 2013

MARCOWY WEEKEND FILMOWY


Sobota, 16 marca 2013

Kino ABC  godz. 14:30

 SUPERMARKET  Polska 2012 reżyseria: Maciej ŻAK,
obsada: Marian Dziędziel, Tomasz Sapryk, Izabela Kuna, Mikołaj Roznerski, Wojciech Zieliński, Przemysław Bluszcz, Polska 2012 (84')
  
 
 
W sylwestra niczym niewyróżniające się małżeństwo Wareckich wracając samochodem do domu zatrzymuje się w przypadkowym sklepie. Mąż idzie kupić szampana. Żona zostaje w samochodzie i czeka. Mijają godziny, a on nie wraca. Nikt nie może go znaleźć. Splot pozornie błahych wydarzeń zamienia losy bohaterów w koszmar. Bez wyraźnej przyczyny i powodu, bohaterowie znajdują się w sytuacji bez wyjścia.

Uwaga! 17 marca 2013, niedziela - wyjątkowo

Kino familijne, godz. 14:30

ODLOT  reżyseria: Pete Docter, Bob PatersonUSA



Siedemdziesięcioośmioletni Carl Fredricksen, emerytowany sprzedawca balonów, spełnia swe wielkie życiowe marzenie o przygodzie - za pomocą setek balonów przekształca swój dom w wielki pojazd powietrzny i odlatuje do Ameryki Południowej. Ale przypadkiem zabiera nieplanowanego pasażera, ośmioletniego skauta Russella, pełnego nieuzasadnionego optymizmu, lecz wyjątkowo niezręcznego. Razem przeżywają mnóstwo zaskakujących i niespodziewanych przygód...
 

DKF "16" zaprasza w sobotę i niedzielę na:

 
 
GENERAŁ USA 1927  reżyseria: Buster KEATON, Clyde BRUCKMAN, obsada:  Buster  Keaton, Marion Mack, Glen Cavender, Jim Farley (107’)
 
„Jeden z najwspanialszych przykładów burleski filmowej” 
                                                                                                      Istvan Szabo


 
          Film uważany za najlepszą niemą komedię wszechczasów. Młody maszynista Johny Gray (Buster Keaton) zostaje odrzucony przez armię Konfederatów. Ma służyć  krajowi od zaplecza prowadząc lokomotywę nazywaną „Generałem”.  Żeby tego było mało, jego ukochana Matty oskarża go tchórzostwo. Pewnego dnia, lokomotywa zostaje porwana przez wroga. Johny rzuca się w szaleńczy pościg.
 
HOLY MOTORS Francja, 2012 reżyseria: Leos CARAX, obsada.: Denis Lavant, Edith Scob, Eva Mendes, Kylie Minogue, Michel Piccoli (110’)


 
Najbardziej ekstrawagancki film ostatniego festiwalu w Cannes. Groteskowy, miejscami obsceniczny, pełen dynamiki. Balansuje na granicy dyscypliny i kompletnej nieprzewidywalności, pomiędzy horrorem a melodramatem, rodzinną psychodramą a komedią. Jego bohater, Monsieur Oscar od świtu do zmierzchu wciela się w nie swoje role: jest przemysłowcem, zabójcą, żebrakiem, potworem, członkiem rodziny. Stacza erotyczną walkę w wirtualnym świecie gwiezdnych wojen, uprowadza Evę Mendes, romansuje na dachu wieżowca z Kylie Minogue i do ostatniej minuty nie pozwala nikomu wyznaczyć granicy, dzielącej fikcję od rzeczywistości.
Monsieur Oscar krąży po Paryżu, wykonując "zlecenia", pojawia się ciągle w nowych miejscach. Raz burzy bieg rzeczy, innym razem sprawia, że wydarzenia toczą się przewidywalnym torem. Towarzyszy mu Céline, kierująca jego limuzyną dyskretna blondynka, która pilnuje, by zadania zostały zrealizowane w określonym kontraktem czasie. Oscar i Céline tworzą parę spiskowców, poruszających się wewnątrz filmowego mechanizmu, napędzanego intertekstualną grą. Film Caraxa wypełniają cytaty - począwszy od niemego serialu Feuillada Fantomas, przez „Powiększenie” Michelangelo Antonioniego i twórczość Georgesa Franju, do animowanych „Aut” Pixara. Od wędrówki Leopolda Blooma w „Ulissesie” Jamesa Joyce'a do „Portretu damy” Henry'ego Jamesa.
 
TYDZIEŃ USA 1920  reż. Buster  Keaton, Edward F. Cline, obsada: Buster  Keaton,  Sybil Seely, Joe Roberts

 
Buster i jego nowa żona Sybil, dostają w prezencie dom, który muszą sobie złożyć, gdyż jest on w częściach. Buster obiecuję, że złoży dom w jeden tydzień, jednak ktoś mu w tym przeszkadza...
 
KURCZAK ZE  ŚLIWKAMI Belgia/Francja/Niemcy 2011   reż. Marjane  Satrapi,  Vincent  Paronnaud obsada: Mathieu Amalric, Edouard Baer,   Maria de  Medeiros, Chiara Mastroianni (91')
 
 
„Kurczak ze śliwkami” jest drugim tomem trylogii, którą rozpoczęło „Persepolis” i którą zakończy „Jedenasty laureat”. Ta trylogia podąża śladem kilku pokoleń pewnej rodziny i kraju, z którego się ona wywodzi. Jej akcja jest osadzona w XX wieku.
„Persepolis” opowiada historię tej rodziny, targanej udręką wojny i rewolucji, w latach 1974 -1994. „Kurczak ze śliwkami” odnosi się do jej losów w latach 1930-1990. Przedstawionym wydarzeniom zawsze towarzyszy tło polityczne: zamach stanu w latach 50., uwięzienie brata Nassera  - Abdiego (dziadek i komunistyczny więzień w „Persepolis”)....
„Kurczak ze śliwkami” to historia słynnego muzyka, którego cenne skrzypce zostały zniszczone. Nie będąc w stanie zastąpić ich żadnym innym instrumentem, Nasser-Ali postanawia umrzeć…
 Mimo całej romantycznej otoczki, ten film jest pomyślany jako thriller utkany z retrospekcji i skoków w przyszłość, które rzucają światło na osobowość Nassera i przyczyny jego rozpaczy. Śmierć jest tu wykorzystywana jako trampolina do rozmowy o życiu. Głównymi tematami filmu są zawiłości świata i tajemnice ludzkiej duszy. Dlatego płynnie przechodzi on od dramatyzmu, przez komizm, aż do melodramatu, bo życie dokładnie takie jest.
 
PRAGNIENIE MIŁOŚCI  reżyseria: Michel FRANCO, Francja/Meksyk  2012, obsada: Tessa la, Harnan Mendoza, Gonzalo Vega Sisto, Tamara Yazbek Bernal,Francisco Rueda, Paloma Cervantes,  Juan Carlos Berruecos, (93')
 
Nagrody:  MFF Cannes 2012 - Nagroda Główna w sekcji Un Certain Regard
                MFF San Sebastian 2012 - wyróżnienie w sekcji Horizontes Latinos
 

 
 
       Głośny film jednego z najbardziej obiecujących reżyserów młodego pokolenia w Meksyku. Nastoletnia Alejandra przeprowadza się z ojcem do Mexico City, gdzie obydwoje rozpoczynają nowe życie. Wydaje się, ze dziewczyna dobrze sobie radzi w nowej szkole i w krótkim czasie zyskuje grono przyjaciół. Sytuacja zmienia się dramatycznie, kiedy nagranie seksu Alejandry z jej nowym chłopakiem trafia do Internetu. Okazuje się, ze nowi "przyjaciele" od początku prowadza z nią okrutna grę.
      „Pragnienie miłości” to intrygująco opowiedziana, wstrząsająca historia meksykańskich nastolatków, którzy w potoku ogólnodostępnego alkoholu, seksu i internetu gubią granice między rzeczywistością a światem wirtualnym. Budzi skojarzenia z takimi filmowymi dziełami, jak „Biała wstążka” Michaela Hanekego, „Władca much” Harry'ego Hooka, „Słoń” Gusa Van Santa czy „Sala samobójców” Jana Komasy.
 
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz