Sobota, 16 marca 2013
Kino ABC godz. 14:30
SUPERMARKET Polska 2012 reżyseria: Maciej ŻAK,
obsada: Marian Dziędziel, Tomasz Sapryk, Izabela Kuna, Mikołaj Roznerski, Wojciech Zieliński, Przemysław Bluszcz, Polska 2012 (84')
W
sylwestra niczym niewyróżniające się małżeństwo Wareckich wracając samochodem
do domu zatrzymuje się w przypadkowym sklepie. Mąż idzie kupić szampana. Żona
zostaje w samochodzie i czeka. Mijają godziny, a on nie wraca. Nikt nie może go
znaleźć. Splot pozornie błahych wydarzeń zamienia losy bohaterów w koszmar. Bez
wyraźnej przyczyny i powodu, bohaterowie znajdują się w sytuacji bez wyjścia.
Uwaga! 17 marca 2013, niedziela - wyjątkowo
Kino familijne, godz. 14:30
ODLOT reżyseria: Pete Docter, Bob Paterson, USA
Siedemdziesięcioośmioletni
Carl Fredricksen, emerytowany sprzedawca balonów, spełnia swe wielkie życiowe
marzenie o przygodzie - za pomocą setek balonów przekształca swój dom w wielki
pojazd powietrzny i odlatuje do Ameryki Południowej. Ale przypadkiem zabiera
nieplanowanego pasażera, ośmioletniego skauta Russella, pełnego
nieuzasadnionego optymizmu, lecz wyjątkowo niezręcznego. Razem przeżywają
mnóstwo zaskakujących i niespodziewanych przygód...
DKF "16" zaprasza w sobotę i niedzielę na:
GENERAŁ
USA 1927 reżyseria: Buster KEATON, Clyde
BRUCKMAN, obsada:
Buster
Keaton, Marion
Mack, Glen Cavender, Jim Farley (107’)
„Jeden
z najwspanialszych przykładów burleski filmowej”
Film uważany za najlepszą niemą
komedię wszechczasów. Młody maszynista Johny Gray (Buster Keaton) zostaje
odrzucony przez armię Konfederatów. Ma służyć
krajowi od zaplecza prowadząc lokomotywę nazywaną „Generałem”. Żeby tego było mało, jego ukochana Matty
oskarża go tchórzostwo. Pewnego dnia, lokomotywa zostaje porwana przez wroga.
Johny rzuca się
w szaleńczy pościg.
HOLY
MOTORS Francja, 2012 reżyseria:
Leos CARAX, obsada.:
Denis Lavant, Edith Scob, Eva Mendes, Kylie Minogue, Michel Piccoli (110’)
Najbardziej
ekstrawagancki film ostatniego festiwalu w Cannes. Groteskowy, miejscami
obsceniczny, pełen dynamiki. Balansuje na granicy dyscypliny i kompletnej
nieprzewidywalności, pomiędzy horrorem a melodramatem, rodzinną psychodramą a
komedią. Jego bohater, Monsieur Oscar od świtu do zmierzchu wciela się w nie
swoje role: jest przemysłowcem, zabójcą, żebrakiem, potworem, członkiem
rodziny. Stacza erotyczną walkę w wirtualnym świecie gwiezdnych wojen,
uprowadza Evę Mendes, romansuje na dachu wieżowca z Kylie Minogue i do
ostatniej minuty nie pozwala nikomu wyznaczyć granicy, dzielącej fikcję od
rzeczywistości.
Monsieur
Oscar krąży po Paryżu, wykonując "zlecenia", pojawia się ciągle w
nowych miejscach. Raz burzy bieg rzeczy, innym razem sprawia, że wydarzenia
toczą się przewidywalnym torem. Towarzyszy mu Céline, kierująca jego limuzyną
dyskretna blondynka, która pilnuje, by zadania zostały zrealizowane w
określonym kontraktem czasie. Oscar i Céline tworzą parę spiskowców,
poruszających się wewnątrz filmowego mechanizmu, napędzanego intertekstualną
grą. Film Caraxa wypełniają cytaty - począwszy od niemego serialu Feuillada
Fantomas, przez „Powiększenie” Michelangelo Antonioniego i twórczość Georgesa Franju,
do animowanych „Aut” Pixara. Od wędrówki Leopolda Blooma w „Ulissesie” Jamesa
Joyce'a do „Portretu damy” Henry'ego Jamesa.
TYDZIEŃ USA 1920 reż. Buster
Keaton,
Edward F. Cline, obsada: Buster Keaton,
Sybil Seely, Joe Roberts
Buster
i jego nowa żona Sybil, dostają w prezencie dom, który muszą sobie złożyć, gdyż
jest on w częściach. Buster obiecuję, że złoży dom w jeden tydzień, jednak ktoś
mu w tym przeszkadza...
KURCZAK
ZE ŚLIWKAMI Belgia/Francja/Niemcy 2011 reż. Marjane Satrapi, Vincent
Paronnaud obsada: Mathieu Amalric, Edouard Baer, Maria de
Medeiros, Chiara Mastroianni (91')
„Kurczak
ze śliwkami” jest drugim tomem trylogii, którą rozpoczęło „Persepolis” i którą
zakończy „Jedenasty laureat”. Ta trylogia podąża śladem kilku pokoleń pewnej
rodziny i kraju, z którego się ona wywodzi. Jej akcja jest osadzona w XX wieku.
„Persepolis”
opowiada historię tej rodziny, targanej udręką wojny i rewolucji, w latach 1974
-1994. „Kurczak ze śliwkami” odnosi się do jej losów w latach 1930-1990.
Przedstawionym wydarzeniom zawsze towarzyszy tło polityczne: zamach stanu w
latach 50., uwięzienie brata Nassera
- Abdiego (dziadek i komunistyczny
więzień w „Persepolis”)....
„Kurczak
ze śliwkami” to historia słynnego muzyka, którego cenne skrzypce zostały
zniszczone. Nie będąc w stanie zastąpić ich żadnym innym instrumentem,
Nasser-Ali postanawia umrzeć…
Mimo całej romantycznej otoczki, ten film jest
pomyślany jako thriller utkany z retrospekcji
i skoków w przyszłość, które rzucają światło na osobowość Nassera i przyczyny
jego rozpaczy. Śmierć jest tu wykorzystywana jako trampolina do rozmowy o życiu.
Głównymi tematami filmu są zawiłości świata i tajemnice ludzkiej duszy. Dlatego
płynnie przechodzi on od dramatyzmu, przez komizm, aż do melodramatu, bo życie
dokładnie takie jest.
PRAGNIENIE MIŁOŚCI reżyseria: Michel FRANCO, Francja/Meksyk 2012, obsada: Tessa la, Harnan Mendoza, Gonzalo
Vega Sisto, Tamara Yazbek Bernal,Francisco Rueda, Paloma Cervantes, Juan Carlos Berruecos, (93')
Nagrody: MFF Cannes 2012 - Nagroda Główna w sekcji Un
Certain Regard
MFF San Sebastian 2012 - wyróżnienie w
sekcji Horizontes Latinos
Głośny
film jednego z najbardziej obiecujących reżyserów młodego pokolenia w Meksyku.
Nastoletnia Alejandra przeprowadza się z ojcem do Mexico City, gdzie obydwoje
rozpoczynają nowe życie. Wydaje się, ze dziewczyna dobrze sobie radzi w nowej
szkole i w krótkim czasie zyskuje grono przyjaciół. Sytuacja zmienia się
dramatycznie, kiedy nagranie seksu Alejandry z jej nowym chłopakiem trafia do
Internetu. Okazuje się, ze nowi "przyjaciele" od początku prowadza z
nią okrutna grę.
„Pragnienie miłości” to intrygująco
opowiedziana, wstrząsająca historia meksykańskich nastolatków, którzy w potoku
ogólnodostępnego alkoholu, seksu i internetu gubią granice między rzeczywistością
a światem wirtualnym. Budzi skojarzenia z takimi filmowymi dziełami, jak „Biała
wstążka” Michaela Hanekego, „Władca much” Harry'ego Hooka, „Słoń” Gusa Van
Santa czy „Sala samobójców” Jana Komasy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz