czwartek, 26 października 2017

Sobota 28 października

Kino ABC    godz. 15:30 MAUDIE
DKF “16”   godz. 17:30 KEDI – SEKRETNE ŻYCIE KOTÓW


Uwaga! Zapowiadany w ZOOM-ie na ten termin film "Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie" zostanie wyświetlony w grudniu. Za zmianę - przepraszamy. 

MAUDIE  IRLANDIA, KANADA 2016/ 115’  reżyseria: Aisling WALSH obsada: Sally HAWKINS, Ethan HAWKE, Kari MATCHETT


Wzruszająca opowieść oparta na życiu malarki Maud Lewis, dziś uważanej za jedną z najważniejszych kanadyjskich artystek. Niesamowita historia o romansie pomiędzy samotnikiem, a kruchą, ale pełną energii kobietą, która pragnie niezależności, by móc z wielką pasją malować swoje wyjątkowe obrazy. Czuła opowieść, w której zakochała się publiczność i krytycy na całym świecie, a z 11. edycji Festiwalu Filmowego Dwa Brzegi
w Kazimierzu Dolnym film wrócił jako zwycięzca, otrzymując Nagrodę Publiczności!

KEDI – SEKRETNE ŻYCIE KOTÓW TURCJA, USA 2016/ 80’  reżyseria: Ceyda TORUN


Stambuł to miasto z niezwykłą historią i zarazem jedyne w swoim rodzaju miejsce, w którym od lat panują... koty. Mając w nim swoje wyjątkowe, zaszczytne miejsce, są nieodłączną częścią lokalnej społeczności. Kedi to zachwycający dokument będący portretem starożytnego miasta i jego mieszkańców, widzianego oczami najbardziej tajemniczego zwierzęcia znanego człowiekowi.

REŻYSERKA O FILMIE:
Do 11. roku życia mieszkałam w Stambule i myślę, że byłabym dużo bardziej samotna, gdyby nie obecność kotów w moim życiu. Koty są stałym elementem miasta, w którym się wychowałam i dają mi poczucie oparcia w ciągle zmieniającym się świecie. Z roku na rok mój Stambuł zmienia się tak bardzo, że coraz trudniej mi go rozpoznać. Dlatego obecność kotów jest pocieszająca w swojej niezmienności i nierozerwalna wraz z istnieniem Stambułu.  Koty utożsamiają duszę miasta, będąc jednocześnie jej cząstką. Mój film to list miłosny do kotów i Stambułu.

Ceyda Torun

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz