12 marca 2020
Kino ABC godz. 15:00 WEST SIDE STORY
DKF “16” godz. 17:45 CÓRKA
Nasz cennik: bilety ulgowe – 12,00 zł, normalne – 15,00 zł oraz wejściówki jednorazowe dla stałych widzów DKF „16” – 10,00 zł
WEST SIDE STORY USA 2021 reż. Steven Spielberg obsada: Ansel Elgort,Rachel
Zegler,
Ariana DeBose (156’)
NAGRODY m.in. : ZŁOTE GLOBY’2022 w
kategoriach: Najlepsza komedia/musical,
Najlepsza aktorka w
komedii/musicalu Rachel Zegler, Najlepsza aktorka drugoplanowa
Ariana DeBose, OSCARY’2022 – 7
nominacji
Słynny broadwayowski musical powraca w nowej odsłonie. Steven Spielberg zabiera widzów w podróż w czasie do roku 1957 i pozwala ponownie odkryć uroki młodzieńczej miłości, także poczuć dreszcz emocji towarzyszący rywalizacji nowojorskich gangów ulicznych.
Krytycy o filmie:
Miłość, przemoc,
śmierć – „West Side Story” ma wszystkie komponenty mocnego musicalu. Ale
Spielberg wie, że gatunek rządzi się swoimi prawami – musi być lekki, piękny,
roztańczony. Choreografia Justina Pecka ożywia ulice Nowego Jorku po wielu
miesiącach pandemicznego wyludnienia, kostiumy Paula Tazewella – osadzone w
epoce, ale lekko przesłodzone, by puścić oko do widza – wirują w ruchu, a
zdjęcia stałego współpracownika Spielberga, Janusza Kamińskiego, oddają
wszystkie odcienie uczuć. Anna Konieczyńska
(…) tegoroczna wersja
to piękny ukłon w stronę starego a zarazem coś nowoczesnego w formie i warstwie
wizualnej. Wszystko to co nowe pięknie komponuję się narracyjnie wskrzeszając
ducha klasyki a zdjęcia Kamińskiego to wybitnie podkreślają. Piotroby
Spielberg nie chce przyćmić filmowego oryginału, ale tworzy (…) pewien list miłosny do X muzy. Przywraca na duży ekran stare kino w nowej odsłonie. Dzięki wspaniałym zdjęciom Janusza Kamińskiego przypomina widzom, czemu chodzą do tych wielkich sal z białym ekranem, a nie zostają w domu na kanapie. David Muszyński
CÓRKA USA/Wielka Brytania/Grecja/Izrael 2021 reż. Maggie Gyllenhaall obsada: Olivia Colman, Dakota Johnson, Jessie Buckley, Peter Sarsgaard, Ed Harris, Dagmara Domińczyk (122’)
NAGRODY: MFF w WENECJI’2021: Najlepszy
scenariusz - Maggie Gyllenhaal, OSCARY 2022 – 3 nominacje: za kreacje aktorskie
Olivia Colman i Jessie Buckley oraz najlepszy scenariusz adaptowany Maggie
Gyllenhaall
Córka
to spektakularny debiut reżyserski Maggie Gyllenhaal, oparty na bestsellerowej
powieści Eleny Ferrante. Leda udaje się
na wakacje do Grecji. Planuje czytać, wypoczywać na prywatnej plaży i korzystać
z urlopu. Spokój intymnego kurortu zaburza jednak przybycie ekscentrycznej
rodziny zamieszkującej największą z willi na wyspie. Uwagę Ledy przykuwa przede
wszystkim Nina (Dakota Johnson), która mierzy się z trudami bycia młodą mamą,
mając pod opieką kilkuletnią córkę. Obserwowanie tajemniczej nieznajomej
wywołuje wspomnienia z okresu macierzyństwa, z którymi Leda od wielu lat nie
miała odwagi się skonfrontować. Wracają wspomnienia i widma decyzji z
przeszłości, których nie można cofnąć.
Córka
to jeden z najbardziej prowokujących filmów ostatnich lat. Maggie Gyllenhaal
nie boi się zadawać niełatwych pytań o istotę macierzyństwa i jego wpływu na
życie kobiety. Czy kobieta może nie posiadać instynktu macierzyńskiego? Czy
jeśli nie stawia dzieci na pierwszym miejscu, ponad karierę i własne ambicje,
czyni to z niej złą matkę? I wreszcie – Czy bycie matką musi być pracą na cały
etat? A jeśli praca nie daje satysfakcji i spełnienia, czy można ją po prostu
rzucić?, jak czytamy w jednej z recenzji. Efektem jest niezwykły dramat
psychologiczny, który chwyta za serce już w pierwszych minutach, by nie puścić
aż do napisów końcowych.
Córka
to też prawdziwy aktorski popis – Olivii Colman i Jessie Buckley, które
brawurowo wcieliły się w postać Ledy, głównej bohaterki filmu, a także Dakoty
Johnson w pierwszej tak intymnej roli w swojej karierze. Na drugim planie
wspierają je m.in Ed Harris czy Dagmara Domińczyk, polska aktorka robiąca
karierę w Hollywood. Film zdążył już zdobyć kilkadziesiąt nominacji i nagród (w
tym za najlepszy scenariusz na festiwalu w Wenecji) i stał się jednym z
najważniejszych kandydatów do tegorocznych Oscarów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz