DKF "16" 05.03. godz. 15:15 PSIE PAZURY
DKF "16" 05.03. godz. 17:30 C'MON, C'MON
Nasz cennik: bilety ulgowe – 12,00 zł, normalne – 15,00 zł oraz wejściówki jednorazowe dla stałych widzów DKF „16” – 10,00 zł.
PSIE PAZURY Wielka Brytania 2021 reż. Jane Campion obsada: Benedict Cumberbatch, Kirsten Dunst, Jesse Plemons (125’)
Jane
Campion, laureatka Oscara za „Fortepian”, przeniosła na ekran powieść Thomasa
Savage’a o amerykańskich osadnikach z lat 20. XX wieku. Charyzmatyczny farmer
Phil Burbank budzi powszechny podziw i strach. Gdy jego brat sprowadza na wspólne
ranczo nowo poślubioną żonę i jej syna, Phil staje się ich dręczycielem.
Wkrótce jednak zaczyna do niego docierać, czym jest miłość.
Choć generalnie rzadko czytam powieści do końca, ta mnie pochłonęła. Zwłaszcza ostatnia część wydała mi się ekscytująca. Po przeczytaniu całości uznałam, że to kawał dobrej literatury. W kolejnych tygodniach niektóre jej tematy zaczęły do mnie wracać. Nie mogłam wymazać ich z pamięci. Dopiero wtedy uświadomiłam sobie, że to bardzo głęboka, osobna powieść. I powoli zaczęłam zmierzać w kierunku przeniesienia jej na ekran Jane Campion
C’MON, C’MON USA 2021 reż. Mike Mills obsada: Joaquin Phoenix, Gaby Hoffman, Woody Norman (111’)
Nagrody: CAMERIMAGE’2021 2021 Nagroda Publiczności, Złota Żaba - Najlepszy operator Robbie Ryan
Wielki
powrót Mike’a Millsa, twórcy niezapomnianych Debiutantów, a także Joaquina
Phoenixa, który w „C’mon C’mon” zagrał swoją pierwszą od czasów Jokera rolę –
zaskakując i całkowicie redefiniując swój wizerunek. Jego bohater Johnny,
dziennikarz radiowy, uczy się uważnie słuchać, tworzyć trwałe więzi, naprawiać
błędy przeszłości i… przytulać. Kameralny czarno-biały film Millsa buduje mosty
między pokoleniami, dodaje otuchy i przykleja plastry na nasze najdotkliwsze
rany.
Phoenix
wciela się w rolę nowojorskiego singla, który przemierza Amerykę z mikrofonem,
pytając dzieciaki i młodzież o ich życie, marzenia, supermoce i plany na
przyszłość. Po drodze reporter odwiedza mieszkającą w Los Angeles siostrę (Gaby
Hoffman), z którą nie rozmawiał od lat, a która teraz potrzebuje jego pomocy.
Żeby wesprzeć ją w opiece nad dziewięcioletnim synkiem (Woody Norman), Johnny
zabiera go ze sobą do Nowego Jorku. Wspólna podróż okaże się lekcją
cierpliwości, odpowiedzialności i zwyczajnie: dorosłości, której dziennikarz
dotąd unikał. Phoenix, Hoffman i Norman tworzą na ekranie bezbłędnie zgrane
trio, a zachwycający naturalnością Woody, to odkrycie, jakiego w kinie nie było
od lat. Małgorzata Sadowska, opis dystrybutora
To wszystko działa
dzięki rewelacyjnym rolom Phoenixa oraz debiutanta Woody’ego Normana. Chemia
między nimi jest namacalna, obaj się fantastycznie uzupełniają, dominując
całkowicie nad resztą. Dla tego cudownego duetu, klimatycznych
(czarno-białych!!) zdjęć oraz braku emocjonalnego szantażu. Delikatne niczym
rysowany kredkami obrazek, chwytający za serducho kawałek małego, lecz
wielkiego filmu. Radosław Ostrowski
Oczyszczająca podróż
od smutku do radości, od zagubienia do bliskości, od bolesnej przeszłości do
nowego życia. Ten film da widzom łzy i zrodzi uśmiech, stając się najwyższej
jakości balsamem dla każdej strapionej duszy. Piotr
Piskozub, naEKRANIE
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz