KINO ABC godz.16:00 ZAŚLEPIONA
DKF "16" godz.18:00 REŻYSERIA: WOODY ALLEN
ZA TYDZIEŃ ZMIANA W PROGRAMIE - informacje: tutaj
Zaślepiona Wielka Brytania 2013, reżyseria: Katarzyna Klimkiewicz obsada: Helen
McCrory, Najib Oudghiri, Kenneth Cranham, Tristan Gemmill, Sherif Eltayeb,
Philippa Howard (88’)
Największym
atutem debiutu Katarzyny Klimkiewicz jest właśnie ta niejasność w relacji
Frankie – Kahil, która w efekcie prowadzi do otwartego zakończenia. Każdy widz
samodzielnie zinterpretuje intencje i motywacje kierujące bohaterami. Co warte
podkreślenia, twórcy uciekli do prostego, lecz skutecznego, zabiegu,
zwiększającego dramatyzm i niepewność sytuacji, a mianowicie postanowili nie
tłumaczyć arabskich dialogów. Możemy tylko się domyślać o czym Kahil rozmawiał
przez telefon.
film.org.pl
Klimkiewicz płynnie, bez wysiłku i z
niezwykłą kontrolą przechodzi od romansu do dramatu politycznego, tych bardzo
przecież odmiennych gatunków. Ale jej największym sukcesem pozostaje fakt, że
udaje jej się sprawić, iż czujemy dokładnie to, co główna bohaterka"
Daniel
Sarath-Screen Invasion
REŻYSERIA:Woody Allen USA 2012 reżyseria:
Robert B. Weide, obsada: Woody
Allen, Letty Aronson, Josh Brolin, Penélope Cruz, Scarlett Johansson (113’)
Robert B. Weide stworzył dokument
biograficzny portretujący jednego z najbardziej znanych twórców filmowych na
świecie - Woody'ego Allena, a właściwie Allana Stewarta Konigsberga, bo tak
brzmi jego prawdziwe nazwisko.
Film ilustruje życie reżysera od lat
dzieciństwa, przez początki kariery w branży, po premierę kasowego hitu "O
północy w Paryżu". Dokument opiera się na wspomnieniach samego Allena oraz
jego bliskich, rodziny i współpracowników, m.in. Diane Keaton, Seana Penna, Scarlett
Johansson, Josha Brolina, Penélope Cruz, Naomi Watts i wielu innych.
Robert B.
Weide był wielokrotnie wyróżnianym filmowcem, który ma na koncie m.in.
nominację do Oscara za dokument " Lenny Bruce: Swear to Tell the
Truth" oraz trzy nagrody Emmy, w tym za reżyserię serialu komediowego
"Pohamuj entuzjazm".
Oprócz
przypomnienia, skąd się właściwie wziął Woody Allen, dokument Roberta B.
Weide’a obrazuje wielką ewolucję, jaką przez minione dekady przeszło jego kino.
Od filmowanych za półdarmo gagów na każdy temat po wytrawne, porównywalne z
osiągnięciami Felliniego i Bergmana, smutne komedie o miłosnym niespełnieniu,
za które otrzymywał Oscary. Z drugiej strony uświadamia, jak konsekwentnym jest
on artystą. Od samego początku autor „Purpurowej róży z Kairu” drąży stale te
same tematy, sprowadzające się w zasadzie do jednego pytania: dlaczego człowiek
musi umrzeć? Weide nie sili się na oryginalność. Jego film ma klasycznie przejrzystą
strukturę, opowiedziany jest chronologicznie, głos zabierają w nim
współpracownicy, rodzina, a nawet dwie byłe żony Allena, lecz bez aury sensacji
i wywlekania prywatności na widok publiczny. Kapitalne!
Janusz Wróblewski: POLITYKA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz